מאזן אבו סיאם

אני ד״ר מאזן אבו סיאם, תושב רהט, בן 47, נשוי ואב לחמישה, וטרינר, דובר ארבע שפות, חבר מועצת העיר משנת 2013, חבר מרכז מרצ ופעיל חברתי ופוליטי. לוחם למאבקים צודקים, זכויות אדם, חיים משותפים, משבר האקלים וסביבה בריאה, פתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני והגעה להסכם של שתי מדינות לשני עמים ומעורב עמוק לפתרון הוגן לסוגיה הבדואית בדרום הארץ.

אדם יוזם, נחוש ומשימתי עם עשייה רב תחומית. את דרכי הפוליטית התחלתי כנער במפלגת העבודה, בבגרותי מצאתי כי מפלגת מרצ משקפת את עמדותיי בצורה הטובה ביותר. אני סבור כי אני מועמד ראוי כדי לחזק את השותפות היהודית – ערבית שכולנו זקוקים לה בשביל עתיד טוב יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים.

גדלתי במשפחה ערכית עם הרבה אהבה וכבוד לאדם באשר הוא. סיימתי את לימודיי האקדמיים בווטרינריה בעיר בולוניה אשר באיטליה בשנת 2000 ובעל תואר שני במנהל עסקים ממרכז פרס ברחובות, כמו כן בעל הכשרות והשתלמויות בתחומים שונים מאוניברסיטאות ומכללות שונות בארץ. כווטרינר עבדתי בלשכה הווטרינרית של מחוז דרום של משרד החקלאות, רשויות מקומיות ואזוריות. מנהל מרפאה וטרינרית לטיפול בחיות משק הראשונה מסוגה בארץ.

בנוסף, הקמתי את אחד המרכזים החשובים במדינה לקידום חקלאות צאן והכשרת חקלאים יהודים וערבים, סטודנטים לווטרינריה, תיכוניסטים ואחרים. הכל בהתנדבות ואהבה גדולה למען קידום החקלאות הישראלית, הכשרתי עשרות רבות של וטרינרים בארץ. העבודות והמחקרים שלי התפרסמו בארץ ובעולם והשפיעו על הכלכלה החקלאית והפרנסה של אלפי אנשים ותרמו למהפכה של ממש בתחום.

הופעתי בכנסים בינלאומיים, בחלק  כמשתתף ובחלק כמציג חומרים מדעיים. כמו כן, הייתי נציג המדינה ומשרד החוץ בתוכנית לשיתוף פעולה אזורי בתחום החקלאות במדינות השכנות, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית.
העשייה במדינות השכנות השפיעה על החיים של רבים, חיזקה את שיתופי הפעולה, צמצמה את העוינות כלפי מדינת ישראל ופיתחה אופקים של שיתופי פעולה מאירופה עד מדינות המפרץ ועל כך זכיתי בהוקרה של המשרד. בשנת 2014 זכיתי באות יקיר ענף הצאן ממשרד החקלאות. במאמץ מיוחד איגדתי את חקלאיי המיעוטים במדינה, ערבים, נוצרים, דרוזים וצ׳רקסים תחת מטריה אחת למען שיתופי פעולה מקצועיים ומאבק משותף לזכויות החקלאים מול מוסדות המדינה. דו קיום אמיתי.

לפני פרוץ מגפת הקורונה בסין, באותה שנה ובצירוף מקרים מופלא, חקרתי את הנגיף בבעלי חיים, דבר שהעניק לי יתרון עצום בהכרת מסוכנותו של הנגיף. התחלתי לבנות מערך חירום מיוחד ומאמץ סביב השעון למען שמירה על בריאות הציבור והצלת חיים של בני אדם. מערך חירום זה העניק מענה לכל אחד ואחת במצוקה בריאותית ונפשית בקרב האוכלוסייה הבדואית החלשה.
מאות סרטוני הסברה והדרכה עשיתי בתחום זה ובעזרת השירות הפסיכולוגי החינוכי של מועצת אלקסום, היינו הראשונים לעשות זאת בשפת הסימנים לאוכלוסיית החרשים. פעילות זו התרחבה לחדרי החירום של צפון הארץ וסרטוני ההדרכה הגיעו לכל העולם הערבי.

כשני עשורים תומך נלהב בספורט העירוני ובמיוחד בקבוצות הנוער בעיר, תומך בסביבה נקיה יותר ומשתתף בפרויקט לסניטציה עם רשות הטבע והגנים ושמירה על חיות הבר לצד המאבק להפסקת המשלוחים החיים.

אני מתמודד לפריימריז לרשימת מרצ בשביל להמשיך את העשייה למען החזון שלי ולמען עתידנו כולנו.

ניצן הורוביץ

שר הבריאות ניצן הורוביץ, נבחר לראשות המפלגה ביוני 2019. קודם לכן כיהן כח"כ מטעם מרצ בין השנים 2009-2015. ב-2013 התמודד לראשות העיר תל אביב-יפו מטעם מרצ. הורוביץ הוא חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון שעומד בראש מפלגה בישראל. הוא הקים את תנועת ישראל חופשית למאבק בכפייה דתית, הוביל את המאבק לשוויון הקהילה הגאה בישראל ופעל רבות למען הפרדת דת ומדינה ולקידום עירוניות מקיימת, תחבורה ציבורית והגנת הסביבה.

הורוביץ הוא בעל רקע עיתונאי עשיר מזה 30 שנה, ועסק רבות בסיקור עניינים בינלאומיים. הוא היה פעיל בארגונים לזכויות אדם וארגוני סביבה, חבר במכון מתווים ובגופים נוספים לקידום השלום ויחסי החוץ של ישראל. הוא בוגר הפקולטה למשפטים ועורך-דין. גר בתל אביב עם עידו, בן זוגו מזה שנים רבות.

לנתניהו יש חברים מיליארדרים
למרצ יש רק אתכם.

ניצן הורוביץ

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, נבחר לתפקיד ביוני 2019 וכיהן בח"כ מטעם מרצ בין השנים 2009-2015. חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון שעומד בראשות מפלגה בישראל, הקים את תנועת ישראל חופשית ועמד בראשה, הוביל את המאבק לשוויון הקהילה הגאה בישראל ופעל רבות למען הפרדת דת ומדינה ובנושאים עירוניים, תחבורתיים וסביבתיים. בעל רקע עיתונאי עשיר מזה 30 שנה, עסק רבות בסיקור ענייני חוץ, היה חבר במכון מיתווים, בעל תעודת עו"ד מוסמך ובוגר הפקולטה למשפטים והתמודד לראשות העיר תל אביב ב-2013. גר בתל אביב עם בן זוגו.

דילוג לתוכן