יש להדק את הקשר בין המרכז לבין החברים בשטח / שיחה עם אמירה סרטני ממרחביה, ח"כ לשעבר וחברת ועידת מרצ כיום

לאחר שסיימה את לימודיה התיכוניים במוסד החינוכי בקיבוץ משמר העמק, שהיה הראשון למוסדות החינוך של הקיבוץ הארצי, היא למדה במכללת אורנים והוסמכה כגננת. מאז הקדישה אמירה את מיטב שנותיה ומרצה לחינוך הן במרחביה , הן באזור שלה והן במישור הארצי והפוליטי.
במרחביה מילאה אמירה, בנוסף לעבודתה בחינוך, שורה של תפקידים חשובים והייתה גם האישה הראשונה בקיבוץ, שנבחרה, בהיותה בגיל צעיר למזכירת הקיבוץ. היא הייתה גם מנהלת בית הספר התיכון-המוסד החינוכי במרחביה.
בשנת 1976, יצאה אמירה לפעילות פוליטית במחלקת החברות של מפם והמשיכה בפעילות ציבורית ופוליטית, למעט תקופה קצרה שהיא חזרה לפעולה בקיבוצה.
בשנת 1984, נבחרה אמירה סרטני לכנסת ה-11, והייתה חברה פעילה בועדת החינוך של הכנסת. היא התמקדה בפעילות בועדה הזו, כולל פעילות ענפה לטובת המגזר הערבי, שהיה מקופח מאד. גולת הכותרת של פעילותה בועדה זו הייתה העברת החוק, שנקרא: "החוק לחינוך מיוחד", שעוסק בכל נושאי החריגים בחינוך. חוק זה, שאמירה שקדה על הכנתו במשך שלוש וחצי שנים, נחשב לחוק השני בחשיבותו בתחום החינוך, לאחר חוק חינוך חובה.
עם תום כהונתה בכנסת, הייתה אמירה יו"ר סיעת מפם ב"נעמת" שבהסתדרות ובשנת 1991 חזרה אמירה לביתה ונחתה נחיתה רכה לניהול חנות הבגדים של הקיבוץ. לאחר מכן התמנתה אמירה למנהלת האדמיניסטרטיבית של בית הספר התיכון האזורי-המוסד החינוכי "עמקים", ששוכן בקיבוץ מזרע, ושימשה בתפקיד הזה שנים רבות. לאחר שהמוסד החינוכי הזה התאחד עם מוסד "תבור", התמנתה אמירה לתפקיד של אחראית על מנהל המורים של בית הספר הזה.
לפני מספר שנים, כשהגיעה אמירה לגיל הפרישה, היא נאלצה, בניגוד לרצונה, לסיים את תפקידה בתחום החינוך ויצאה לגמלאות. מאז עוסקת אמירה בועדת הקבלה של השכונה הקהילתית וגם מרכזת את הפעולה החברתית של המועדון לחבר במרחביה.
ש: מה לדעתך, ראוי לעשות עתה במרצ?
אמירה: כולם יודעים שגורמים אובייקטיביים רבים, פעלו בשנים האחרונות לרעתה של מרצ, אך גם בתוך מרצ עצמה נעשו שגיאות. מה שבולט הוא שהקשר בין הנעשה במרכז המפלגה לבין החברים בשטח הוא רופף, במקרים רבים וביישובים שונים, כולל במגזר הערבי. מצב זה חייב להשתנות. גם החיכוכים בצמרת, שהיו בעבר ושלשמחתנו נחלשו לאחרונה, חייבים להפסק ויש לקוות שאכן כך יקרה לאחר תום תהליך הפריימריס, המתנהל עכשיו.
נקודה נוספת וחשובה: מרצ צריכה להיות יותר פעילה ומורגשת בנושאים מרכזיים. העובדה שבמשבר הגדול האחרון, שהיה במערכות החינוך, כולל השביתה הגדולה, קולה של מרצ לא נשמע במידה הדרושה מדאיגה ומעוררת מחשבה. וגם כאן, אני מקווה שהדברים הללו ישתנו ולטובה, בעתיד הקרוב.

שוחח ורשם: נחום שור