לורה ורטון

יו"ר סיעת מרצ וחברת מועצת עיריית ירושלים  

מלמדת במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית 

אני חברת מרצ יותר מעשרים שנה, חברת הנהלת המפלגה כחמש עשרה שנה. אני  מביאה איתי מטען עשיר מאוד בעשייה, משולבת בניסיון מחקרי אקדמי בנושאים של  חברה ופוליטיקה בישראל. אני פועלת לפי ערכים מאוד ברורים של כבוד האדם,  סולידריות חברתית, שוויון בחברה בין נשים לגברים ובין יהודים לערבים, יחד עם  אמון ביכולתנו להגיע לשלום עם שכנינו. אני שואפת להגדרה מחדש של אחריות  המדינה כלפי אזרחיה, לרבות הגדרה מחדש של מקומה של הדת כך שנוכל לחיות  בשלום זה עם זה.  

 ______________________________________________________________ 

ד"ר לורה ורטון היא יו"ר סיעת מרצ במועצת עיריית ירושלים וחברה במועצת העיר  ירושלים כחמש עשרה שנה. ורטון, ילידת ארה"ב, עלתה ארצה לבדה ושירתה שירות מלא  בצה"ל כחיילת בודדה. חברת קיבוץ כפר בלום כעשור שבו עבדה בחקלאות, מורה  למתימטיקה בבית הספר התיכון, מדריכת נוער ורכזת עבודה והשירותים של הקיבוץ.  

בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת הרווארד ותואר שני ו שלישי במדע המדינה  מהאוניברסיטה העברית. נושא עבודת הדוקטורט שלה, בהדרכת פרופ' שלמה אבינרי  ופרופ' יצחק גל-נור, היה תמורות במדיניות החברתית בישראל. העבודה זכתה בפרס רה"מ  ע"ש לוי אשכול ויצא לאור כספר על ידי קרן יד אשכול. 

כחברה במועצת העיר ורטון מחזיקה בתיק לקידום מעמד האישה; בעבר הייתה ממונה על בריאות הציבור, רווחת הגמלאים, וקידום אנשים עם מוגבלויות. רשימה חלקית של  הישגיה: הקמת מועצת גמלאים והקמת מחלקת נגישות בעירייה, שבשיתוף פעולה עם ח"כ  

אילן גילאון, קידמה מאוד את הנגישות והשירותים לאנשים עם מוגבלות בירושלים; הקמת מוקד למרותקי בית. בבריאות הציבור: פעילות משותפת עם השרות הווטרינרי  לשיפור הטיפול בחתולי רחוב. בתחום שוויון מגדרי: הקמת מעונות יום נוספים, סדנאות  לנשים חרדיות עובדות ) שזיכה אותה בפרס וויצו ירושלים(, קידום נשים בעירייה. כפעילות  נחושה להגנת הטבע והסביבה, לדוגמה מעורבת במאבקים למען שמירה "רכס לבן" 

בירושלים. לפני שנת השמיטה, ורטון יזמה מבצע של נטיעת 000,5 עצים בגומות ריקות  במדרכות בעיר.  

ורטון הייתה בין מקימי "קול בשכונות" שהביאה לחקיקת חוק לדיור ציבורי, הייתה  שותפה להקמת עמותת "ובחרת" ליוצאי הקהילה החרדית; והקימה את האגודה לתחבורה  שיתופית– הגוף הראשון שהפעיל שרותי תחבורה בסופי שבוע בירושלים ולאחר מכן בערים  נוספות. הפרויקט זכה לפרס "הגלובוס הירוק". ורטון מילאה תפקידים רבים במגזר  השלישי )כמו לשמש חברת הנהלה בעמותת "נכים עכשיו( ומכהנת כחברת הנהלה במוזיאון  המדע ע"ש בלומפילד.  

ורטון זכתה בעתירה לבג"ץ נגד הפרדה מגדרית וכיום היא מעורבת בהכנת עתירה נגד  הפליה במערכת החינוך. היא גם שותפה לעתירה של עמותת "חדו"ש" נגד עיריית ירושלים  ומשרד החינוך על אי אכיפת חוק חינוך חובה. ורטון היא הכתובת בעירייה לפניות על  המתרחש במזרח ירושלים במגוון נושאים, מהריסת בתים לקידום נשים בתעסוקה. היא  פועלת וביחד עם פלסטינים תושבי העיר על פרויקטים רבים, הקמת המרכז הראשון  לצעירים במזרח העיר, הקמת בתי-ספר וגנים, פתיחת "מרכז שירות לתושב" המנוהל על  ידי תושבי מזרח ירושלים ועבורם. לאחרונה היא פעלה עם השר עיסאווי פריג' על תכנית  כדורגל לילדים וילדות ישראלים ופלסטינים בירוש לים. 

אני אאבק על כך שמרצ תפעל בהתמדה ובנחישות על יישום העקרונות שלנו. אידיאולוגיה  אמורה להיות כוח מניע, ולא רק עמדה פילוסופית. יש לי ניסיון רב בעשייה בעיר מורכבת  כמו ירושלים – עשיה שמבוססת על השקפת עולמי. בסופו של דבר, אנחנו נבחנים על  התוצאות של עבודתנו.  

פוליטיקה מחייבת גם כושר שכנוע, ולדעתי אוכל לתרום למפלגה, לשמאל ולמדינה על ידי  הצגת הנושאים בצורה שקולה ומשכנעת. על מנת להרחיב את השפעתנו עלינו למצוא דרכים  לרתום אנשים וציבורים חדשים, ואני מאמינה שביכולתי לעשות זאת.

ניצן הורוביץ

שר הבריאות ניצן הורוביץ, נבחר לראשות המפלגה ביוני 2019. קודם לכן כיהן כח"כ מטעם מרצ בין השנים 2009-2015. ב-2013 התמודד לראשות העיר תל אביב-יפו מטעם מרצ. הורוביץ הוא חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון שעומד בראש מפלגה בישראל. הוא הקים את תנועת ישראל חופשית למאבק בכפייה דתית, הוביל את המאבק לשוויון הקהילה הגאה בישראל ופעל רבות למען הפרדת דת ומדינה ולקידום עירוניות מקיימת, תחבורה ציבורית והגנת הסביבה.

הורוביץ הוא בעל רקע עיתונאי עשיר מזה 30 שנה, ועסק רבות בסיקור עניינים בינלאומיים. הוא היה פעיל בארגונים לזכויות אדם וארגוני סביבה, חבר במכון מתווים ובגופים נוספים לקידום השלום ויחסי החוץ של ישראל. הוא בוגר הפקולטה למשפטים ועורך-דין. גר בתל אביב עם עידו, בן זוגו מזה שנים רבות.

לנתניהו יש חברים מיליארדרים
למרצ יש רק אתכם.

ניצן הורוביץ

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, נבחר לתפקיד ביוני 2019 וכיהן בח"כ מטעם מרצ בין השנים 2009-2015. חבר הכנסת ההומו המוצהר הראשון שעומד בראשות מפלגה בישראל, הקים את תנועת ישראל חופשית ועמד בראשה, הוביל את המאבק לשוויון הקהילה הגאה בישראל ופעל רבות למען הפרדת דת ומדינה ובנושאים עירוניים, תחבורתיים וסביבתיים. בעל רקע עיתונאי עשיר מזה 30 שנה, עסק רבות בסיקור ענייני חוץ, היה חבר במכון מיתווים, בעל תעודת עו"ד מוסמך ובוגר הפקולטה למשפטים והתמודד לראשות העיר תל אביב ב-2013. גר בתל אביב עם בן זוגו.

דילוג לתוכן